Zarząd Spółdzielni i Rada Nadzorcza przypominają o konieczności segregacji odpadów na frakcję „suchą” i „mokrą”. Zgodnie z Ustawą dotyczącą gospodarowania odpadami komunalnymi to odbiorca śmieci decyduje o tym, czy nasze odpady są właściwie segregowane i w związku z tym jakie koszty są nam za to naliczane. W przypadku złej segregacji grozi nam podwyżka opłat.
Obecnie płacimy stawki za odbiór odpadów segregowanych:
gospodarstwo 1 osobowe 12 PLN
gospodarstwo 2 osobowe 25 PLN
gospodarstwo 3 i więcej osobowe 39 PLN
nie segregując możemy płacić takie stawki:
gospodarstwo 1 osobowe 16 PLN
gospodarstwo 2 osobowe 33 PLN
gospodarstwo 3 i więcej osobowe 50 PLN
Osoby niesegregujące śmieci na obie frakcje, będą odpowiedzialne za wzrost opłat czynszowych (dla wszystkich mieszkańców - odpowiedzialność zbiorowa). Problem segregacji obejmuje również nie wrzucanie do pojemników na mokrą i suchą frakcję gruzu i odpadów wielkogabarytowych.
Informacje dotyczące zmiany w ilości osób zamieszkujących w lokalach, będą przyjmowane przez Zarząd tylko i wyłącznie w ostatnim dniu miesiąca.